De voordelen van adverteren op sociale media platformen

Geplaatst door

Er zijn verschillende redenen om via sociale media platforms te adverteren. Doorgaans wordt dit gedaan om de vindbaarheid en engagement te vergroten. Je wilt je doelgroep namelijk juist aanspreken. Adverteren kan je hier een handje mee helpen. Met adverteren kun je positieve associaties opwekken, waardoor je nieuwe klanten aantrekt of klanten stimuleren een herhalingsaankoop te maken. Toch is het niet voor iedereen duidelijk op welk sociale media platform je eigenlijk het beste kunt adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van instagram advertising of facebook advertising, dit zijn beide goede sociale platformen die veel kunnen betekenen voor jouw bedrijf. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder.

Voordelen van het uitvoeren van advertenties op Facebook

Je zou onder andere Facebook advertising kunnen inzetten. Tot nu toe is dit een van de meest gebruikte sociale media platforms. Met ongeveer 2,7 miljard gebruikers staat Facebook zelfs hoger dan Instagram en enkele andere platforms. Dit is gunstig voor een bedrijf, het betekent namelijk dat er veel verschillende doelgroepen op Facebook zitten. Dit is dus zeker een voordeel van adverteren op Facebook. Je zult wel eerder een 65-plusser tegenkomen op Facebook dan op bijvoorbeeld Instagram of Twitter.

Facebook is ook het meest bezochte social media platform. Ongeveer 75% van de gebruikers bezoekt Facebook ten minste 1 keer per dag. Advertenties worden hierdoor vaak gezien. Dit is een groot voordeel van adverteren op Facebook.

Voordelen van het runnen van advertenties op Instagram

Naast dat Facebook veel voordelen heeft, heeft Instagram dit ook. Instagram advertising gebruiken is erg zinvol, omdat veel mensen ook daadwerkelijk spullen kopen via de app. Het is zelfs zo dat ongeveer een kwart van de Instagram-gebruikers wel eens iets heeft gekocht op het sociale media platform. Je zou dus kunnen zeggen dat mensen op Instagram over het algemeen meer in de koopstemming zijn. Dat is natuurlijk gunstig voor adverteerders! Daarnaast is de engagement over het algemeen erg hoog op Instagram. De engagement van Instagram is zelfs een stukje hoger dan van Facebook! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *