Als organisatie of bedrijf kun je er eigenlijk niet meer zonder: een website. In heel veel gevallen zal jouw doelgroep namelijk eerst online kennis maken met je onderneming. Of het nu gaat om het kopen van een product, het opzoeken van informatie, het leren van iets nieuws of het opdoen van sociale contacten, alles gaat steeds vaker online. Dat benadrukt het belang van een website. Zorg er dan wel meteen voor dat een website goed functioneert, anders raak je jouw bezoekers misschien net zo snel weer kwijt.
Zichtbaarheid
Online zichtbaarheid is dus erg belangrijk. Je zult dit misschien ook bij jezelf herkennen: op het moment dat je een product wilt aanschaffen of informatie nodig hebt, begint de zoektocht bij Google. Vergeet daarnaast de vindbaarheid niet. Kijk je wel eens wat een zoekmachine te bieden heeft op pagina twee van de resultaten? Waarschijnlijk niet. Daarin ben je niet alleen. Het belang van relevante informatie op je website is daarom groot. Je kunt ook denken aan optimalisatie van specifieke zoekwoorden. Dit kan ertoe leiden dat jouw website hoger in de zoekresultaten eindigt en dus makkelijk vindbaar is voor je doelgroep.
Heldere opbouw en snelle laadtijd
Heeft een bezoeker je website eenmaal gevonden, dan zul je willen dat hij of zij een tijdje blijft. Een website die moeiteloos functioneert en helder is van opbouw helpt daarbij. Een designbureau kan veel voor je betekenen op dit gebied. Daarbij moet de juiste informatie gemakkelijk vindbaar zijn. Een bezoeker hecht verder waarde aan een site die vlot werkt. Pagina’s die maar niet willen laden? De kans is groot dat je bezoeker zo weer gevlogen is. Zeker als een bezoeker nog niet zo bekend is met jouw dienstverlening of productaanbod en alleen nog maar in de oriëntatiefase zit.
Online visitekaartje
Je website is dan ook je online visitekaartje. Jouw website zal in veel gevallen de eerste plek zijn waar iemand kennismaakt met jouw organisatie of bedrijf. En de eerste indruk telt, dat weten we allemaal. Een website moet daarom goed passen bij jouw onderneming en de juiste uitstraling hebben. Ziet je website er aantrekkelijk uit en functioneert deze ook nog eens logisch? Dat is een win situatie. Je bezoeker navigeert op die manier moeiteloos door de online omgeving en krijgt meteen een goede impressie van jouw bedrijf of organisatie. Een creative digital agency kan je helpen het beste uit je website te halen.