Het genereren van goede leads is de laatste jaren drastisch veranderd. Waar vroeger de beurzen werden nagelopen om contacten op te doen gebeurt tegenwoordig bijna alles via het internet. Het vinden van klanten gebeurt via de zoekmachine en daarom begint het verhogen van de impact van je website ook door een goede SEO strategie te volgen.
Om hiermee aan te vangen is gedegen zoekwoorden onderzoek nodig, zodat je gemakkelijk vindbaar bent voor de zoekmachine. Deze zoekwoorden moeten gebruikt worden in de content die je aanbiedt. Het draait hierbij echter niet om de zoekwoorden alleen. Er wordt ook gekeken naar de draagwijdte van de teksten.
Inspirerende teksten
Het beste is dan ook om inspirerende blogteksten aan te bieden, het is de bedoeling dat het gelezen wordt en niet weg geklikt. Het is daarbij zaak om gedurende langere tijd content van hoge kwaliteit te blijven aanbieden. Als dit via de Social Media wordt gedeeld dan kom je hoger op de ranglijst te staan.
De kwaliteit van de website is van het allergrootste belang. Het dient technisch in orde te zijn en vooral mobielvriendelijk. Steeds meer mensen surfen via de smartphone en ze willen direct een goede ervaring hebben wanneer ze op zoek zijn. De website moet dus snel laden en overzichtelijk zijn.
Delen van content
Wanneer je content de bezoekers aanspreekt, dan kun je effectief gebruik maken van een linkbuilding strategie. Wanneer de bezoekers content delen dan ontstaan er natuurlijke of organische links. Het is dus van belang dat je weet wat je doelgroep aanspreekt.
Eén van de onderdelen van linkbuilding is het zelf vinden van geschikte partners. Het dienen in ieder geval websites te zijn die bij de zoekmachine goed staan aangeschreven. Er is een beleid vanuit Google dat manipulatie wordt tegengegaan. Het is dus effectief maar wanneer je niet goed oplet kan het verkeerd uitpakken.
Goed plan is het halve werk
Je kunt gebruikmaken van subpagina’s waarbij je linkt naar je belangrijkste pagina. Dit is echter wel een tragere methode, maar met minder risico. Het is dus een kwestie van strategie. Zorg je voor constante aanvoer van content of richt je je op één pagina? Bij de linkbuilding strategie heb je ook een goed plan nodig. De vraag waar je relevante links precies plaatst staat hierbij dan centraal.
Daarnaast is het zaak om te weten te komen hoe Google precies analyseert. Het is het geheim van de smid en de echte fijne kneepjes kennen maar een paar mensen. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen professionals rondlopen die de fijne kneepjes van de linkbuilding beheersen.