online marketing

Online marketing, de middelen die jouw site nodig heeft

Geplaatst door

Tegenwoordig hebben zowel veel grote als kleine bedrijven het licht gezien dat online marketing de positie van een bedrijf zal versterken. Online marketing is dan ook niet meer weg te denken voor bedrijven van nu. Snel wordt er alleen aan online advertenties gedacht bij deze term. Het is ook niet te ontkennen dat we op het internet overdonderd worden met een grote hoeveelheid advertenties, maar er is meer dan dat. In dit artikel worden verschillende online marketing middelen kort toegelicht.

SEA

Search Engine Advertising (SEA en ook wel Paid Search genoemd) is het adverteren voor een website via zoekmachines zoals Google en Bing. Dit zijn betaalde advertenties die er voor zorgen dat je beter zichtbaar bent bij de zoekmachines. Bij Google zijn dit de bovenste zoekresultaten, waar het woord “advertentie” ook bij staat aangegeven. SEA zorgt er voor dat er op korte termijn (veel) meer verkeer naar je website komt. De resultaten verlopen via een veiling, waar de hoogste bieder de plek bovenaan krijgt. Dat het via een veiling gaat, klinkt vrij ingewikkeld. Gelukkig is er een SEA bureau zoals Odiv die dit voor jouw website kunnen uitvoeren.

SEO

SEO staat voor Search Engine Optimalization en zou in principe de “niet betaalde” variant zijn om gevonden te worden via een zoekmachine. In veel gevallen geldt het niet dat dit een kosteloze optie is. De hoge concurrentie heeft er voor gezorgd dat veel bedrijven er geld insteken om de nummer 1 positie te kunnen veroveren of behouden. SEO bestaat uit 3 categorieën: on-page (content), techniek (de achterkant van de website) en linkbuilding (het aantal links naar jouw website).

Social Media marketing

Dit middel van online marketing is wat toegankelijker omdat we er bewust van zijn dat we er elke dag mee te maken hebben. Het adverteren via social media kanalen: Instagram, Facebook en LinkedIn. Als consument valt het ons ook op dat het vaak producten zijn waar we in geïnteresseerd zijn, maar bedrijven kunnen inderdaad precies uitkiezen wie ze willen bereiken.

Veelal kiezen bedrijven er voor om deze middelen uit te besteden aan een online marketing bureau. Wil je daar meer over weten? Lees dan hier even verder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *