Email Marketing Tips

Geplaatst door

Wil jij meer weten over e-mail marketing software? In dit artikel lees je de betekenis van e-mail marketing, voor wie e-mail marketing geschikt is en waarom jij e-mail marketing in moet zetten voor jouw bedrijf. Laten we even beginnen bij het begin. 

Ben jij op zoek naar een pakket of online tool voor e-mail marketing? Bekijk dan eens de betrouwbare reviews op ddreview.nl. Daar vind je onder andere een uitgebreide review over het email marketing pakket van enormail. Daarover later in dit artikel meer. 

Wat is e-mail marketing?


E-mail marketing is een typische vorm van directe marketing, waarbij je meteen in contact komt met de ontvanger. Je kunt e-mail marketing op verschillende manieren toepassen. Denk bijvoorbeeld aan:

– Aanmelden voor een nieuwsbrief. Doordat mensen hun e-mailadres achterlaten, blijven ze op de hoogte van het laatste nieuws.
– Het aanvragen van een kortingscode. Doordat mensen hun e-mail achterlaten, ontvangen zij de kortingscode
– Het aanvragen van een gratis e-boek. Doordat mensen hun e-mail achterlaten, ontvangen zij het e-boek, die zij kunnen downloaden als pdf.


Het aanbod van mogelijkheden binnen deze tak van marketing, zijn aanzienlijk groot.
Ieder bedrijf geeft hier z’n eigen invulling aan. Het is een marketingmethode, die veel wordt ingezet. Bovendien werkt e-mail marketing succesvol voor je bedrijf. 

Ook heb je de mogelijkheid om jouw e-mail marketing volledig te automatiseren.
Dit is een meer geavanceerde methode van e-mailmarketing. Je hebt hierbij namelijk de mogelijkheid om e-mails van tevoren klaar te zetten. Zo kun je deze e-mails vervolgens op een specifiek tijdstip en naar een uitgekozen doelgroep versturen.

Een aantal mogelijkheden die je kunt gebruiken bij e-mail marketing zijn:

  • Wanneer een klant nog een product in een winkelmandje heeft staan, maar nog niet heeft gekocht, dan kan je een e-mail laten verzenden. Dit kan ingezet worden als een extra reminder aan de klant, waardoor hij of zij mogelijk alsnog overgaat tot aankoop van het product.
  • Een exclusieve kortingscode aanbieden voor mensen die zich aanmelden voor de nieuwsbrief
  • Mails uitsturen op klanten hun verjaardag, met hierin een kortingscode verwerkt

Het mooie aan e-mail marketing is dat je diverse mailinglijsten kunt opbouwen met verschillende doelgroepen. Via deze manier krijg je de mogelijkheid om persoonlijk contact op te bouwen met jouw potentiële klanten en mogelijk nieuwe klanten verwerven.

Voor wie is E-mail marketing interessant?

E-mail marketing is vrijwel voor iedere onderneming interessant, hoe groot of klein de onderneming ook is. Iedereen kan hier z’n eigen invulling aan geven.

E-mail marketing staat erom bekend dat de ROI (Return on Investment) 1:42 is.
Dit betekent dat elke euro die jij uitgeeft aan e-mailmarketing, jou een verdiensten oplevert van 42 euro. Verder is e-mail tegenwoordig een veel gebruikte techniek, waarmee je ook nog eens persoonlijk contact kunt opbouwen met jouw klanten. Zo kun je heel gemakkelijk mensen aanspreken met hun voor/achternaam en aanbiedingen presenteren, die aansluiten bij hun profiel.

Ook zijn er sterkte meetinstrumenten aanwezig binnen e-mail marketing, waarbij onder andere wordt bijgehouden hoeveel e-mails er zijn geopend, het aantal clicks op een link, afmeldingen voor de specifieke campagne en het aantal nieuwe aanmeldingen voor de campagne.

Op deze manier kun je erg goed monitoren en analyseren hoe jouw e-mail marketingcampagnes lopen en waar eventueel nog aanpassingen gedaan kunnen worden.

Waarom moet je e-mail marketing inzetten?

Zoals wij al hebben beschreven, heeft het toepassen van e-mailmarketing een breed scala aan voordelen. E-mail marketing is een sterk en effectief kanaal om in te zetten voor jouw bedrijf of eigen onderneming. Het is een effectieve manier om in persoonlijk contact te blijven met jouw klanten of potentiële klanten. Bovendien zorg je ervoor dat deze mensen betrokken bij jouw bedrijf of merk blijven, door middel van de updates die zij ontvangen per e-mail.

Wil jij meer weten over e-mail marketing? Lees stap voor stap hoe jij je eigen e-mail marketing kunt opzetten, lees deze betrouwbare enormail review. Geschreven voor ddreviews.nl, specialisten in het beoordelen en reviewen van (online) software tools en pakketten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *