Om bij te blijven met de concurrentie wordt er steeds meer geïnvesteerd in Online Marketing door allerlei bedrijven. Zeker linkbuilding is de laatste tijd steeds populairder geworden. Dat is een SEO-strategie waarbij je relevante backlinks naar je website verzamelt. Maar ook binnen het linkbuilden zijn er verschillende strategieën, waaronder white label linkbuilding. In dit artikel vertellen we je hier meer over en laten we je zien hoe dat precies werkt.
Wat is white label linkbuilding?
Zoals we net al vertelden is linkbuilding een manier om veel linkjes naar jouw website te krijgen. Hoe verschilt white label linkbuilding daar dan in? Eigenlijk is het heel simpel: je besteedt het linkbuilden uit aan bureaus – die hierin vaak zijn gespecialiseerd – waarbij het net lijkt alsof je het zelf doet. Ze doen dit namelijk niet onder hun eigen naam, maar onder die van jou. Hierdoor krijg je blijere klanten en zijn vaak ook rapportages en dergelijke gericht op jouw huisstijl.
Wat zijn de voordelen?
Er zijn uiteraard een aantal voordelen aan white label linkbuilding. Het lijkt voor jouw klanten dus alsof je het linkbuilden zelf doet, terwijl je hier helemaal geen uren aan kwijt bent. Je kunt dus moeiteloos al deze diensten 1 op 1 doorzetten richting jouw klanten. Dit scheelt natuurlijk enorm veel werk en tijd, dus in die zin zijn er genoeg voordelen aan het uitbesteden. Vaak wordt er wel van tevoren uitvoerig besproken wat de doelen zijn en welke methodes er toegepast moeten worden, zodat het bureau ook hun gang kan gaan en jij er verder geen tijd meer aan kwijt bent.
Zo pas je het toe
Bij deze manier van linkbuilding is het dus de bedoeling dat je dit niet zelf doet. Je wil hierbij dan ook het linkbuilden uitbesteden. Hiervoor zijn veel bureaus dan ook gespecialiseerd en kan je het beste bij hun aankloppen voor de beste resultaten. Algemene Online Marketingbureaus kunnen dit vaak wel, maar hebben niet zo’n groot netwerk en de expertise om écht het verschil te maken. Kijk daarom naar echte specialisten.
Succes!