Heb je al eens gehoord van marketing automation? Benader je klanten met geautomatiseerde berichten, zoals e-mail, internet en social media. Marketing automation leidt tot betere marketing met minder tools, schaalbare marketing en meer relevantie voor je klant. Één van de organisatiebureaus die jou hierbij zou kunnen ondersteunen is online marketing bureau Rotterdam. De voorbeelden van marketing automation is: een whitepaper downloaden, een e-mail dat jij verstuurd hebt openen of een bepaalde pagina op je eigen website bezoeken. Op deze manier kun jij je bedrijf via slimme bedrijf tools automatiseren. Door marketing automation toe te voegen kun je mensen op de hoogte brengen van interessante feiten over je bedrijf.
Deel je website overzichtelijk in
Het is de bedoeling dat je website gemakkelijk te gebruiken is voor bezoekers, daarom is een goede navigatie in je systeem bouwen een goed begin. Als eerste zorg je voor een duidelijke uitleg wie jij bent en waar je website voor staat, een goede rangorde, de call-to-action mag zeker niet ontbreken, verder kun je afbeeldingen en foto’s toevoegen, beschrijf jezelf en je bedrijf. Zorg ook voor een goed contactformulier en je social media op je website. Je website er netjes en overzichtelijk uit laten zien is heel belangrijk. Hoe aantrekkelijker je website eruit ziet, hoe meer klanten je ermee lokt.
Bedenk ook goed campagnemateriaal
Adverteren is een goed idee om klanten te trekken naar je website. Dit fenomeen heeft in de loop der jaren veel aan populariteit toegenomen. Als je tevreden bent met je website, is het tijd om met je promotiecampagne te beginnen. Verplaats je in je doelgroep. Houdt het kort en krachtig, wees creatief en vooral weet wat je verkoopt. Lukt het niet zoals je gehoopt had? Maak je niet druk en besteed het uit aan bijvoorbeeld marketingbureau Rotterdam. Wees duidelijk over jouw visie en wensen. Niet alleen bij uitbesteding, maar ook als je zelf aan de slag gaat.